SIKAP PARA PEREMPUAN

Betul atau tidak, terpulang kepada para lelaki untuk menilai.

1. Tidak pernah puas.

Baju tak cukup 10 pasang. Kasut kena ada semua kaler. Jiran sebelah tukar langsir, nak tukar langsir jugak. etc2.

2. Perempuan sangat suka duit.

Lebih2 lagi zaman sekarang, kebanyakan perempuan memang mata duitan. Ada orang kata, cuba tengok siti nurhaliza kawen dengan siapa? norjuma kahwin dengan siapa? Perempuan ramai yang lebih pentingkan duit berbanding cinta.

3. Perempuan suka mengatur.

Well, ramai yang kata, kalau berkapel atau berkahwin, perempuan suka mengatur lelaki mengikut kehendak mereka sendiri. hari ni kena pakai baju apa. esok boleh balik pukul berapa. channel apa yang boleh buka. Duit gaji kena buat apa. bla bla bla.Malah sikap suka mengatur ini jugalah yang membentuk sikap queen control.

4. Cemburu buta

Pernah berlaku depan mata saya sendiri. pakwe call, dan dia dengar suara perempuan. pastu mula soal jawab macam polis;
'awak keluar dengan perempuan mana? oh ni keja awak, saya takde awak berfoya2 dengan orang lain. perempuan tu cantik sangat ke sampai awk keluar dengan dia? bla bla bla. adeh adeh adeh. 

5. Emosional terlebih.

Perempuan memang berhati lembut dan mudah menangis, tetapi ramai yang menggunakan kelebihan ini sebagai satu alasan kalau tiba2 emosi. lebih2 lagi guna alasan PMS. Asyik nak jauh hati saja. Salah sikit, merajuk. Silap sikit, menangis.Lama-lama lelaki akan angkat kaki sebab dah meluat.

wallahua'lam. 



Kalau Suke LIKE Jer :)

2 comments:

Anonymous said...

and perempuan ni suka mengutuk, msti semua nk perfect je

Kazumi Racing said...

yup.. u are right.. tpi kn xsmua dtg dri prmpuan kn??

.